2012-12-28

doa itu senjata

assalamualaikum..
alhamdulillah dari hari ke hari hati aku dah kembali tenang lepas kejadian 3 hari lepas tuh..aku tak berputus asa untuk berdoa..sebab aku taw doa tu senjata utama..aku taw kalo Allah tak makbulkan doa aku mungkin DIA dh atur something yang lebih baik yang aku sendiri tak tau..sedih dalam hati ni tuhan ja taw..aku cuba pujuk hati ni dugaan kecil untuk aku..org lain lagi dasyat..nabi2 dlu lg terok..bila aku ingat kisah nabi ayub dulu aku bersyukur sgt2..bila aku ingat kisah kawan mama yang hilang anak aku terus rsa betapa untunggnya aku..hilang barang boleh beli..tp hilang anak..kt mana nk cari ganti.. :(
ya Allah..aku taw kau takkan bagi sesuatu dugaan dan ujian kalo aku tak mmpu tanggung..aku taw aku kuat dan aku ada kawan2,family dan paling utama tunang aku yang mmg sentiasa ada di sisi walaupun jauh..huu..
aku yakin ya Allah..setiap dugaan musibah ujian dan cabaran yang Kau turunkan untuk aku pasti ada hikmah..dan aku taw Kau akan gantikan sesuatu yang lebih baik untuk aku..aku kena tau..hidup ni pinjaman..barang2 aku pinjaman dari Dia..semua yang aku ada sekarang adalah hak Dia..so Dia berhak amik bila2 masa Dia nk..alhamdulillah..aku berjaya pujuk hati aku cmtu..walaupun pedih tp aku berjaya harunginya..terima kasih ya Allah kerana menyedarkan aku yang hidup ini hanyalah sementara..semua yang ada hanyalah sementara.. :'(

No comments:

Post a Comment