2011-12-25

monolog dalaman #3

Aku redha untukmu yang aku cinta
Demi kebahagiaan kita
Mungkin kan kekhilafanku
Aku redha cinta ini terbiasa
Ujian telah huru-hara
Mencari kelemahanku


Aku redha andai kau jauhkan diri
Membawa hati dan mimpi
Membiasa hidup sendiri
Aku redha walaupun dada berburai
Jiwa tak bisa menghurai
Betapa cinta padamu

sorry

Sorry …
I didn’t mean to make you cry
Lonely, I feel so lonely
But I need to say goodbye

So many times I tried, I tried to tell you why
Why I didn’t love you when I choose to lie
Somebody else is there
Is watching you, watching you
Running from your love, your love

If I have to live my life without you
I will tell you the truth
`Cause you maybe try to leave your life behind you
And somebody else will come around you one day
You will go on but she will beg you to stay
Do you believe in me?
Please do!

Bye now …

I want to find my happiness
Somehow I want to tell you
That I tried to do my best

2011-12-22

syukur alhamdulillah..
result aku terasa macam gempak sket..
yeeaaaaahhhhhhhhhhhhhh...
sronok teterokkk
terima kaseh ya Allah.. :)


p/s : congrets juga utk adik hang sbb dpt 8A dlm PMR..



2011-12-21

monolog dalaman #2

malam milik aku semalam
sungguh kejam
sungguh zalim


malam milik kamu semalam
sungguh sedih
sungguh luka
ya.aku tahu
terbayang hirisan luka pada hati milik kamu itu yang pisaunya adalah aku
diasah aku dengan begitu tajam
lalu dengan kejam terus menghiris



aku kasar
sekali lagi aku kasari hati milik kamu
yang cukup ikhlas mencintai aku



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrggghhh!
aku keliru
keliru dengan perasaan
kenapa perlu Kau tempatkan aku di sini Tuhan
di situasi ini



aku tak kuat untuk keluar
tak gagah untuk tidak menghiraukan
tak juga kental untuk tidak jatuh tidak mencair pada keikhlasan ketulusan kasih sayang anda
anda dan spesis seperti anda
bangsa setia
bangsa jujur
bangsa yang cinta itu adalah keagungan yang perlu dihargai tanpa dipalitkan walau sedikit pun dengan pengkhianatan
itu hakikat yang perlu akur
dan tak perlu akan keraguan



sudah aku berpesan dahulu
pergi jauh dahulu ya?
jangan terus di sini
terus mencintai



aku dan hati masih dijajah virus kegagalan
yang kadang-kadang hilangkan segala rasa
kosong
kering
kemarau dan kontang!
hilang penghuni



virus itu semakin aktif
menguasai molekul-molekul kasih sayang yang diterap kemas sebelum ini
jadinya aku kejam
sekasar hari semalam
yang aku tahu
malam cukup melukakan bagi kamu



maaf
aku pohon
tolong pergi jauh dari aku



mencintai aku itu akan cukup menyeksakan kamu
itu aku pasti
walaupun senyuman paling manis kau
hati ini juga yang mampu bantu untuk ia terus mengukir
maaf
sekali lagi maaf

alkisah 2011

hi..2011 bakal berakhir..macammacam benda yang berjaya aku tempuhi hadapi harungi..tak semua MANIS dan tak semua PAHIT..kat sini aku cuma nak tempek gambar banyakbanyak yang kebanyakkan suma bendabenda FIRST TIME aku wat dan jugak kenangankenangan MANIS yang aku dah nikmati kecapi rasai..ALHAMDULILLAH..terima kasih YA ALLAH..sesungguhnya aku sangatsangat besyukur walaupun tak semuanya MANIS tapi aku tetap diberi peluang untuk merasa kemanisan hidup itu..

JANUARY

1st time pegi hadyai..sebelum ni dannok je.. :P




FEBUARY

saya kehilangan tempat bicaraaa..takmo upload gambaq sabit syahdu..huk3..
aku rindu kt hg weyy..sory.. MUNGKIN hati aku terlalu kecik.. :(((


MARCH

lokasi : KL/SELANGOR

1st time p ICT..keh3..ktinggalan kn..n 1st time jugak p ngan kawankawan  maktab..3orang jaa..gigih dak kami..hee
lokasi : ICT SHAH ALAM

1st time nek benda ni sabit dulu kecik2 takpenah men bila dh besaq sy TERINGIN  :P
lokasi : TIMES SQUARE

sahabat saya yang paling saya sayangg kt dunia setelah sekian lama tak bertemu akhirnyaaa..
18032011


APRIL
semeling merbok..1st time pakai macam geligeli alaala gegirl dpn kawankawan maktab..:P


MAY

air panas ulu lenggong baling..

JUN

lokasi : bukan Malaysia :P

snow fall..1st time tgok snow pegang snow men snow..wuuu..














1st time kenai depaaa..wuuu..depa sangatlah besttt..

JULAI
1st time panjat pokokkk..wuuu,bes jugak rupanya..
lokasi : sg.tiang :)


OGOS

actually ni benda PAHIT tapi jd paling maniss bila hari tu adalah hari TERAKHIR kt skolah yg penuh dengan mulut2 longkang..so ia jadi kenangan paling MANIS mungkin bila azab hati dh TIADA.. :p

OCTOBER

lokasi : sekitar IPOH

wish u were here..demn..i miss both of u mybespren 4ever n ever.

kellie castle yg MUNGKIN agak best utk wedding photoshoot..rendu kt ampa wehh..


menara condong yang mmg agak condong sedikit :p
lokasi : TELUK INTAN

1st time masok lost world dan MUNGKIN jugak last time.. :P

NOVEMBER

bila impian terlaksana..ia sgtlah MANESSS..
05112011
dengan adanya spoiler mari kita terbang ke bulan.. :P


DISEMBER


OMBAK RINDU utk kali ke-3 dgn ahli keluarga bahagiaaa
lokasi : JITRA KEDAH
MUNGKIN akan jd satu femily one day..insyaALLAH
makan besaqbesaq habes beratusratus ringgit tp berbaloibaloi sampaikan perut berbuncitbuncit pipi bulatbulat macam bolabola api..
lokasi : JERAM , SELANGOR

hoiihoiii..apa ni gambar kaburkabur ja nk jugak tempek..hehe
lokasi : PANTAI MORIB..SELANGOR

pesta penanggg dgn kawankawan maktab..
terima kaseh pilot :megu
co-pilot : aidil
penumpang : nad,yon,cda
orang kaya : shah bersama keluarganya

last but not least beby aku dh nk masok setahun..ala-ala tomeynya anak mama mcm BOBOI.. nti  besaq jgn lupa kt mama nah..penat taw mama bela beby dr lahir ;p


actually,banyak ja bendabenda yang jadi kat aku..banyak jugak gambargambar yang menyimpan seribu satu juta kenangan..tapi semua tuh biarlah aku simpan sorang..huuu..yang pahitpahit pon banyaaakkk jugak..tapi aku malas nak ingat nak peringat nak coret nak tulih nak cerita...sebab..sebab.. sebab nanti sesakk otakkk..so mari kita buang yang keruh amik yang jernih..sempena 2012 yang bakal tiba nanti..aku cuma nk cepatcepat habeskan study aku yang masih berbaki setahun..365 hari lg..wuwuwuwu...

alhamdulillah

That feeling, when you see people around you, that WAS you before.
That feeling, when you observe and hear what people are up to, that WAS you before.
But,
That feeling, makes you want to say. 
Alhamdulillah. 
YOU show me the way, and I am tracking my right path.


2011-12-18

monolog dalaman

Susah untuk berubah ke arah kebaikan, senang untuk berubah ke arah keburukan.
Iman turun naik, untuk istiqamah memerlukan pengorbanan.
Tapi, di mana ada kemahuan di situ ada jalan.
Kenapa kita boleh berusaha bersungguh-sungguh untuk dapatkan good grades,
tapi kita berat sangat untuk berusaha bersungguh-sungguh untuk 'the life hereafter'?
Sedangkan itu lah kehidupan yang kekal abadi.

*monolog dalaman*

Bisikan syaitan untuk terus mengamalkan kehidupan jahiliah tu masih ada.
Bisikan syaitan untuk terus mendedahkan aurat tu masih ada.
Bisikan syaitan untuk terus melengahkan solat tu masih ada.
Bisikan syaitan untuk terus mengata yang tidak-tidak tu masih ada.

Syaitan memang menjalankan tugasnya menyesatkan manusia tanpa henti. Tanpa lelah. Kau give up, boleh x?
'Never Say Never' kata syaitan. - -"
Memang tu la sumpah dia dari zaman Nabi Adam A.S

Kita?
Apa pula tugas kita?
Sebagai khalifah dibumi Allah, tugas kita sangatlah banyak.
Pertama, bersyukur.

Bersyukur atas nafas kita hingga ke hari ini,
Bersyukur atas lahirnya kita dalam agama ini,
Bersyukur kita masih mempunyai bumbung, berlantaikan cement,
Bersyukur kita masih dapat menikmati makanan yang lazat, (nasi briyani, froyo, ferrero rocher etc etc) ;p
Bersyukur dengan ability to do works,
Bersyukur dengan rahmat dan rezeki yang Allah bagi.
Bersyukur lah wahai manusia.
Dan kalau kita bersyukur, kita buat apa murid-murid sekalian?

Kita panjatkan doa dan berterima kasih kepadaNya.
Cuba bayangkan, kalau malas bayangkan, buat practical pun boleh.

Jangan makan untuk dua hari. Dua hari sahaja. Tak banyak pun.
Hari ni dan esok.
Sure dan dijamin dan confirm!
Twitter: "Dua hari dah ni tak makan! Helpppp!"
Facebook: "Lapar gila baby! Nak melantak sampai lebam lepas ni"

Baru dua hari. Baaarruuuu dua hari.
Cuba bayangkan nasib-nasib mereka yang tidak bernasib baik.
Bukan setakat dua hari, berhari-hari-hari tak makan.
Tapi dorang tidak bernasib baik untuk post status Fb/Twitter macam tu.
Sebab line telefon/internet pun tiada. :(

Saya menasihati diri saya sendiri untuk kurangkan mengeluh, sebab ingat lah. Ada lagi yang tidak bernasib baik. Kita sangat-sangat beruntung ya tuan-puan sekalian.

Dan bersyukurlah,
Jika sifat bersyukur masih ada dalam diri kita.

perkongsian


Kisahnya mengenai 3 org, Syafiq, Safura dan Muhammad. Syafiq dan Safura sama-sama belajar di SAM Bestari. Beberapa lama kemudian, Syafiq jatuh hati pada keayuan Safura. Matanya mengalahkan Zinnirah. Wajahnya berseri-seri dengan cahaya keimanan. Pergh!! Cantik sangatlah jika nak diceritakan. Tetapi, Syafiq cuba tahan. Dia tidak boleh meluahkan perasaan dia pada Safura sebab nanti takut kena tangkap dengan ajk pencegah maksiat sekolah.


beberapa tahun berlalu...Akhirnya, apabila Syafiq berada di Tingkatan 5, dia sudah tidak mampu bertahan. Dia mengatur langkah dan akhirnya, Safura tewas pada pujuk rayunya. Walaubagaimanapun, mereka ini sedar yang mereka orang Islam. Islam tidak membenarkan umatnya ber’couple’. Jadi mereka berpakat yang mereka ini hendak membuat satu revolusi dalam couple. "COUPLE ISLAMIC". Asal keluar, pergi tempat terbuka. Tak mainlah tempat gelap-gelap ni. Bukan itu sahaja, Safura kena pakai tudung labuh. Syafiq pula pakai serban dan jubah. Lepas itu mereka keluar bukan membuang masa, keluar bawa Al-Quran. Berhenti di kedai makan, tadarrus lagi. Jalan pula, mana ada pegang-pegang tangan, mereka ikut cara Nabi Musa. Lelaki di depan, perempuan di belakang. Bila balik rumah, missed call pagi-pagi. Suruh qiamullail. Hah! kan Islamic punya couple tu.


Setelah setahun mengamalkan taktik sedemikian, Syafiq ditakdirkan bertemu dengan Muhammad. Ketika itu Syafiq dan Safura sedang bertadarrus di RFC. Muhammad tiba-tiba datang menghampiri mereka kerana tiada tempat duduk. Bila duduk, Muhammad bertanya, "Have you married?". "No.", jawab Safura. "So, why you sit together with this ajnabi alone here", tanya Muhammad. "Kami couple, tapi Islamic way" jawab Syafiq. Muhammad hanya tersenyum mendengar jawapan itu. Muhammad pun memulakan ceritanya.


"Aku ni muallaf. Asal dulu aku kristian. Tinggal kat Singapore. Dulu, aku suka sangat makan babi. Kalau sehari tak makan, pengsan aku. Pernah sekali mak aku terlupa beli babi, aku masuk wad malam tu. Tetapi, Alhamdulillah, Allah buka pintu hati aku untuk terima hidayah-Nya. Bila aku masuk Islam, aku dapat tahu, dalam Islam tak boleh makan babi. Aduh, pening kepala aku. Macam mana aku nak buat ni??? Seminggu aku masuk hospital lepas masuk Islam. Kalau zaman Rasulullah dulu ada peringkat-peringkat dia. Tapi aku…mana ada. Jadi, time kat hospital tu aku fikir. 


Akhirnya, aku jumpa satu jalan keluar. Aku nak Islamkan babi tu. Aku beli seekor anak babi. Dari kecik aku jaga dia. Seekor lalat pun aku tak bagi dekat. Setiap jam aku mandikan dia. Lepas 3 hari, aku bisikkan kat telinga dia dua kalimah syahadah. Lepas tu, tiap-tiap hari aku bagi tazkirah kat babi tu. Asal dia berak aku vacuum terus. Camnilah kehidupan aku dan babi tu buat 2 tahun. Lepas dua tahun, masa yang ditunggu-tunggu tiba. Masa untuk sembelih babi ni. Tengok-tengok babi ni takde leher. Tapi, lantaklah. Aku tibai je sebab dah 2 tahun tak makan babi ni. Lepas tu, aku pun masak la bakut teh. Tengah-tengah makan, nampak seorang ustaz tengah jalan-jalan. Muka macam lapar je. Aku pun ajak la dia makan. Ustaz!!! jom makan. Babi Islam nih.”


Bila terdengar kisah itu, Syafiq dan Safura pun sedar.
 Kalau benda itu haram, ia tetap haram. Yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas...

2011-11-30

dear fututre husband

tunggu taw

tak lama dah..

sket je lg..

sabaq nah..

pejam celik pejam celik

sampai la penghujungnya..

<3

2011-11-12

open

open your eyes

open your mind

open your heart

thanks

bye..!

2011-11-10

ombak rindu

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

2011-11-09

loser

aku bley pandang hg dari jauh je wey..
nak tegur tak berani
sebab banyak hati sangat nak kena jaga..
sory sebab tak ley nak ikut permintaan hg
sory sebab terpaksa jauhkan diri dari hg..
sory sebab terpaksa sakitkan hati hg..
aku pon sygg hg wey..
aku taw byk benda Allah dok uji hg skrg ni..
aku sedih setiap kali bila aku baca apa yg hg tulih..
tp aku tak ley nk wat apa2..
loser kn aku??
aku pilih jln utk diam ja wey..
aku pilih utk mengalah ja dlm semua benda..
kdg2 aku terasa mmg aku LOSER sgt
rasa nak tembak kepala hotak senirik pon ada wey sbb lembik sgt
tp aku tak kesah kalo dah cara tuh boley puaskan hati semua org..
aku doakan hg bahagia dengan kehidupan hg skrg..
kalo bley nk ja peluk hg kuat2 skrg ni smbil teriak :'(
jaga diri bebaik weh..imysm :|

2011-11-03


saya sayang mama saya
tengs
tengs
tengs
i luv u mama..
no words can't describe how much i lappp u.. <3

monolog dalaman

dear 'kau'
terima kaseh atas segalanya..
terima kasih atas persahabatan ini
terima kasih sebab banyak bantu aku spanjang perkenalan kita
terima kasih sebab banyak susahkan diri sebab aku selama ni
terima kasih sebab sudi layan perangai aku yang ntahpapa
terima kasih sebab banyak berhabis duit sebab aku
terima kasih sebab selalu pikir pasal aku
terima kasih sebab amik berat pasal aku
terima kasih sebab penah jadikan aku org penting dalam hidup kau
terima kasih sebab penah maki aku kt pesbuk kau
terima kasih sebab penah kutuk aku kt kawan2 kau dan aku

mungkin persahabatan ni bersambung dan mungkin tidak
mungkin kata2 kawan kau yg kau baru kenal setahun dua benar dari kata2 aku yg kau kenal 4 taun lbih ni
dan mungkin juga semuanya akan berakhir sampai sini..
mungkin kau tak penah tahu n taktahu langsung apa yg aku simpan selama ni
mungkin kau tak penah tahu apa yang aku rasa selama ni..
mungkin kau igt aku gembira dengan lawak2 bodoh kau tu padahal dlm hati aku macam nak meletop
mungkin kau igt aku suka dengan segala kutukan kau yg tak membina langsung tuh

hoiii kau..
salah aku kah suma ni?
atau
salah kau sendiri??

dear kau...
aku minta maaf sebab selalu tengking2 kau
aku minta maaf sebab banyak menyusahkan hidup kau
aku minta maaf sebab selalu merengek minta kau bukan2
aku minta maaf sebab hadir dlm hidup kau
aku minta maaf atas segala galanya even aku sendiri tatau apa slh aku kt kau
aku minta maaf sebab da mula BENCI kau
aku minta maaf perasaan BENCI tu dtg sebab kau sendiri yg undang..
aku minta maaf sebab perasaan BENCI aku kt kau dh x leh bendung..

dear kau..
aku sendiri tatauu apa slh aku kt kau
aku sendiri takpaham knapa kau msti nk dgr ckp2 org skeliling
aku lagi takpaham bila kau terang2 maki aku kt pesbuk kau
walaupon org len takpaham tp aku phm weh..aku phm..

hoii kau..
aku TAKPENAH tipu kau spnjang perkenalan kita..
suma benda aku cerita kt kau
tp kau mmg bengap kn..
bila kau judge aku bkn2 mcm kau la malaikat kt muka bumi ni..
kau perfect sgt kahhhhh???

ohhh..
banyak benda kalo aku luah pon kau takkan tau.
banyak sgt aku simpan sampai melarat..
banyak sgt hati org sekeliling aku jaga sbb kau sampai hati aku sendiri terluka
banyak sgt kwn aku khianati sbb kau
banyak sgt dosa aku kumpul sbb nk jaga hati kau
banyak sgt api yang kau main sampai aku sendiri yg terbakar..
aku akan terus bertahan sampai permainan ini tamat..

terima kasih kau
aku takpenah menyesal knal kau..
atleast aku belajar apa itu kehidupan..apa itu persahabatan..apa itu kegembiraan..apa itu kesedihan..
tengs kau..aku hargai suma..
cuma satu aku pinta..
jadilah kau yang dulu..
buanglah semua perasaan kau tuh tentang aku..
jadilah seorang yg tetap pendirian
agar kita boleh kembali seperti dahulu.. :|

ohhh..jika diberi peluang..mati hidup semula aku takkan memilih utk bersahabat dgn kau..serik weh serikkk..!

2011-11-02

wish you were here


imissusayang.. :(

2011-10-09

self esteem berkurang

self-esteem dah makin kurang
uwaaaa..tataw dah nak buat apa..
azam kuat je nak buat itu buat ini
tapi suma tinggal angan-angan jelah..
perut dah makin membuncit
punggung dah makin melebar
pipi dah makin membulat
peha dah makin mengembang
baju seluar semua  makin mengetat
auuuwww..seksi taw kalo pakai baju ape pon sekarang sebab lemak tepu membonjol sana sini..
arghhh..stress..
asal nak diet je mesti tak jadi..
asal nak bersukan je mesti hujan di petang hari...*ceehhhh..alasan..padahal malas*
suma tinggal angan-angan jelah..
takkan nak tunggu sampai jadi camni kot..

auwwww..seksi sangat kot..sentap mak nokkk..grrr...!

2011-10-02

GO..!

BERUSAHAAAAAAAA..
PASTI BOLEH OKE...!!
yakin.
tawakal.
doa..
DIA ada..jgn RISAUUU..!

2011-09-26

buntu

buntu aih
blur terokkk
macam tak reti apa2
ngaji apa sampai 5 taun setengah
tapi
apa pon tak bleyyyy...
grrrrrr..

2011-09-22

kuning

kempunan nak kuning..
demi kaseh ku turutkan..
tima kaseh mama abah..
jasamu dikenang hingga akhir hayat..



p/s : tapi kenapa tak rasa seronok pon..hurmm.. :'(:'

2011-09-08

bersabarlah


Tekanan sekarang dengan semua benda yang sememangnya sangat mengganggu aturan seharian aku. Tapi aku cuba tak mengeluh sebab aku tau semua ini Allah turunkan kat aku sebab aku layak dan mampu untuk menanggung.
Kadang2 letih nak tahan perasaan tanpa membuka mulut bercerita.Terasa membengkak dalam dada ini   tunggu masa ja nak meletup tapi apakan daya, aku masih ada Tuhan yang Maha Mendengar. Aku tahu, akan ada pahala selagi mulut aku tak mengeluh dengan ujian yang Dia berikan.
Hanya aku dan Allah sebenarnya yang tahu apa yang aku rasa dan alami. Kawan-kawan mungkin ada yang tahu tetapi berapa kerat sangat daripada berkeping-keping papan perasaan yang aku tanggung. Tak cukup pon papan-papan tu untuk bina sebuah arca pengertian! aku tau meskipun penyelesaiannya masih kabur, namun pasti ada! ada n ada..aku yakin.
Mungkin ada ketikanya aku terbabas dalam memaniskan riak. Ampunkan diriku yang lemah wahai Tuhan yang Maha Menguasai Alam. Aku bukan seorang yang gagah perkasa perasaannya namun aku pun tadaklah mudah dikecewakan.
Semoga Allah membalas kesabaran ini dengan ganjaran yang sewajarnya.

''Makhluk yang meminta pertolongan kepada makhluk samalah seperti banduan yang terpenjara meminta bantuan daripada banduan yang juga terpenjara.''
-arghhh..kena betoi2 kt batang hidung..harapkan pagar..pagar makan padi..huh..-
''Sabar ialah perbuatan meninggalkan segala keluh kesah tentang pedihnya cubaan dan musibah yang menimpa kepada selain Allah."


''Sabar adalah perbuatan menelan kepahitan tanpa bermasam muka."


jom baca 1 artikel ni..khas untuk orang2 yang minda gred E.. :)




ya ALLAH..bukakkan lah pintu hati orang yang suka fitnah ni kembali ke jalan yang benar..

surat untuk sahabat

dear azughaaa..
aku rendu kt hg..seriusss..
hope hg tabah hadapi suma dugaan ni..
aku rendu kenangan kita..
even kita tak brapa rapat sangat b4 ni tapi aku dah rasa sayangg sgt kt hg wey..
tengs sebab sentiasa ada masa aku susah
bantu aku..
tolong aku tanpa salahkan aku..
bagi semangat utk aku..
sama2 hadapi dugaan dengan aku..
walaupun hg rasa biasaa ja suma benda ni tapi aku rsa sangat luar biasaa wey..
banyak benda hg wat aku terharu tapi aku tak reti nak cerita..
cukupla aku dengan Dia ja taw..
sori sebab aku tak banyak membantu hg..
tadak kt sisi hg masa hg tengah susah..
aku cuma boleh doa dari jauh..
aku taw hg kuat..
walaupon hg slalu nanges diam2..pendam sorang2..
tapi hati hg kuat kan yangg..
semoga bertabah hati..
ingat..Allah takkan duga kita lebih dari apa kita mampu tanggung.. :)




rendu gelak tawa kuat hg
rendu masakan hg..
rendu suapan nasi dari hg
rendu setiap saat dgn hg :(


p/s : tengs 4 everythinggg.. may Allah bless u.. :)

2011-07-31

welcome ramadhan.. :)

selamat tinggal syaaban
selamat datang ramadhan.. :)
selamat berpuasa kawan-kawan
selamat tinggal hati yang kotor..
moga lenyap segala kotoran yg ada..
hati yang bersih tlg masok dlm diri saya..i need it..!
mintak ampun mintak maaf mintak halal segala-galanya semua.. <3
sekian.. :)



jgn lupa niat puasa esok hari dan hari2 seterusnya.. ;)

2011-07-23

monolog dalaman


aku ingin lari..
aku ingin pergi..
namun hati ini tak bisa mungkiri..!

2011-07-14

perlukan satu perubahan yang besar dan mungkin terlalu mendadak..
perlukan satu anjakan paradigma yang mungkin jadi bahan gelak ketawa..
go go nadiah syazwani..everything gonna be fine..
amin..! :)

2011-06-27

terima kasih mama

assalamualaikum..
entry ni da 2 bulan lebih dh aku taip masa mother's day..tapi hari ni baru gedik2 nk publish..tu pon lepas aku belek entry lama2 untuk nak delete..baru perasaan aku lupa publish yang ni..tapi takpe..hari2 mother's day.. untuk mama..

MAMA...

  • Terima kasih mama, sentiasa ada bila kakcik sedih, 
  • Terima kasih mama, kemas kan bilik kakcik hias cantik2 bila tahu kak cik nak balik rumah
  • Terima kasih mama, tolong cucikan baju2 kakcik n then tolong sidai dan lipatkan, 
  • Terima kasih mama, masakkan makanan kesukaan kakcik,
  • Terima kasih mama, selalu tolong selesaikan masalah kakcik,
  • Terima kasih mama, tolong marah2 tegur kakcik bila kakcik buat salah
  • Terima kasih mama, selalu call kakcik, kakcik tau mama rindu kakcik sgt kan
  • Terima kasih mama, selalu sabaq dengan perangai kakcik yang mama sendiri masih tak paham,
  • Terima kasih mama, selalu kejut subuh
  • Terima kasih mama, tolong bancuh milo ais setiap kali kakcik pulang dari sekolah
  • Terima kasih mama, sentiasa layan janji palsu kakcik yang konon2 nak bangun awal bawak mama balik kampung, pergi jalan2, shopping2,
  • Terima kasih mama, bagi kakcik tidur sebelah mama bila abah tadak,
  • Terima kasih mama, jaga kakcik bila kakcik sakit,
  • Terima kasih mama, sentiasa dengar bebelan kakcik yang suka merungut macam2,
  • Terima kasih mama, tolong siapkan baju raya,
  • Terima kasih mama, sebab sayangkan kakcik
  • Terima kasih mama, tak kesah bila kakcik salah potong sayur jadi macam2 bentuk
  • Terima kasih mama, sebab layan kakcik macam princess kadang2 tuh, Yes u r my angel mama
  • Terima kasih mama untuk semua yang mama dah buat untuk kakcik.

hepy mother's day mama.. i <3 you.. no words can't describe how much i luv u mama.. :)


2011-06-24

new zealand with luv *part 1


A photo can tell a million stories..how your story be told??

tengok pic macam biasa2 ja tapi kalo dok dalam pic neh mesti rasa luar biasaaa..

tak pernah kenal
tak pernah bertegur sapa
tak pernah berjumpa
tapi...
disambut sebegitu luar biasaaa..
terharuu..sob3.. ^-^





tengs arin..elin..farah..ieha..nana 4 da cake..sedapp sangat sampai abeh licin.. terharu trokkk dengan layanan korang





last but not least..walaupun baru kenal tapi da sayangg sgt dengan ampa semua..


tengs atas persahabatan ini.. <3

notakaki : rendunya kt ampa sume..seriussss...!