2010-09-15

entah kenapa aku sayang kau

 sitting here thinking.
of the times you've hurt me.
wondering why i still love you.
maybe it's your eyes.
the way they make me feel so good inside.
or the way you smile..
that makes me feel  that i've never been so happy in my life.
its probably just the way you are you.
a funny, sweet ,caring, cute guy that every girl dreams of.
but all the time you hurt me.
i just dont understand.

why i still love you..

2010-09-10

esok hari raya

saya WAJIB bergembira

walaupon hati bergelodak sejuta rasa..

saya harus berpura-pura..

untuk menunjukkan kebahagiaan saya..


ohhh..bencinya perasaan begini..Ya Allah..give me strengh.. ;(

2010-09-05


old memories make me sick..

;'(

tewas lagi

assalamualaikum w.b.t

ingat tak lagi post aku aitu pasal akal vs nafsu... aku cakap aku nak akal menang kan..
tapi akal kalah..akhirnya nafsu yang menang..
tetiba rasa sebak gila..menyesal sebab tak gunakan akal yang Allah bagi..
adat la kan manusia..bila benda dah jadi time tuh la baru nak menyesal..pastu buat lagi..pastu menyesal pulak kan..haishhh..
aku dah tak berani nak janji dengan diri sendiri..sebab aku selalu tipu diri aku..aku cakap lain tapi buat lain..
sekarang dah terhantuk baru rasa sakit..sakit dia Tuhan je tahu..perit dia..pedih dia..
aku yakin apa yang berlaku mesti ada hikmah dia kn..aku sendiri pon dah nampak hikmah yang Allah bagi..
tapi tataw kenapa hati aku buta lagi.. ;(

ya Allah..kuatkan hatiku..
sesungguhnya aku insan lemah yang masih memerlukan bimbinganMu..

jika aku jatuh hati

tipah tertipu


assalamualaikum w.b.t

disebabkan terlalu lama tidoq di siang hari bila malam menjelma aku mula tak keruan..
tiba-tiba tadi dok godek-godek album dalam laptop ni terjumpa gambar2 lama..
terus aku gelak sorang-sorang macam orang gila..
sampai berayaq mata..setelah sekian lama tak gelak camni..haha..
kalo orang len tengok gambar ni mesti tadak makna papepon kan..tp kalo aku dengan orang2 yang dalam gambar ni tengok rasa cam nk guling-guling je..haha
betapa childish nye kami..semuanya sebab syed muzaphar..ala..angkasawan tuh..
cait..disebabkan dialah kami jadi mereng tak tentu hala seketika..
tak dapat bergambaq dgn syed muszaphar dapat bergambaq dengan kazen dia pon jadi la..
sebut pasal kazen kami pon tataw kata tuh sapa..men percaya ja bila dia ngaku dia kazen..haha..
punya la angau kat syed muszhapar tuh kan..

tgok la..betapa bz nya lyn pminat..
time neh dia dh nk blk..time neh gk aku mik kesempatan berjabat tgn bramas mesra u..awww..tgn tuh aku dok cium smpai ptg kot bekas syed muszhapar pgg..tlg lah jeles u'olls..haha
haaa..hat ni kami dok promot buku dia..lai lai..mai beli mai..selling fast..fully booked..huu
hat ni aku dok gegeh pulun sorg2 nk promot buku dia..cm taek ja kn..hat sbelah tuh sibuk kira keuntungan..haha

ok..blk pada kisah tadi..gambaq ni la paling tak ley blah..tadaaa..memperkenalkan kazen syed muszhapar shukor yang palsu


jeng..jeng..jeng...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



tipah tertipu..tidakkkk..padan muka kita suma kena tipu..kazen la sgt padahal bodyguard je pon..kah3..

p/s : rendu kt suma2 hat dlm gambaq neh..kalo masa bley pusing balik kan..hurmmm.. );

2010-09-04

tidoq

bosannya..
kenapa tak rasa macam nak raya neh??
kenapa orang lain dah mula kalut kemas2 rumah, beli baju raya, buat kuih raya tapi aku satu ape pon tadak neh??kenapa tak excited macam orang len neh..
sejak balik rumah ni hari2  tido tak sedar diri..
bangun2 dah maghrib..
lepas berbuka pon still sambung tido..
teraweh pon ntah ke mana hala..nasib la yang wajib still ingat..
kalo tak..puasa sia2 je..
ternyata hebatnya penangan katil di rumah ini..
apa nak jadi ni..
asemen pon berlambak2 dah nk submit after raya..
satu habuk pon tak siap lagi..

ya Allah kau pulihkan semangat aku yang hilang ntah kemana.. ):

p/s : nk sambung tdo blk dgn hrpn bila bgn semua ingatan dh hilang..!

2010-09-03

refresh hati

Bila kita memulakan sesuatu...
Kadang-kadang kita lupa letakkan niat
Kadang-kadang kita lupa baca Bismillah
Sebab tu bila ada masalah,
Kita cepat menyerah...


Bila kita berniat...
Kadang-kadang kita lupa letakkan usaha,
Kadang-kadang kita tunggu disergah baru hendak mengolah,
Sebab tu bila kerja tak menjadi,
Kita mula angkat kaki...

Bila kita berusaha...
Kadang-kadang lupa pula hendak berdoa,
Siang malam kerah tenaga dan masa...
Sebab tu bila kerja masih tak sempurna,
Kita mudah putus asa...

Bila kita berniat, berusaha dan berdoa...
Kadang-kadang kita lupa pula untuk bertawakkal pada Yang Esa.
Bertawakal pun pada bicara tapi di hati masih buta.
Sebab tu bila dilanda masalah,
Kita marah tak tentu hala...


Bila kita berniat, berusaha, berdoa dan bertawakal...
Kadang-kadang kita tetap alpa,
Nak sebut Alhamdulillah pun payah,
Berdoa pun sekali sekala,
Bersyukur sekejap cuma..


Sebab tu bila kita berjaya,
Allah datangkan ujian dan musibah...
Supaya kita ingat dan kembali ke jalan redha,
Tetapi kita kecewa sampai mencari jalan mudah..
Membenci diri memusuhi nadi.


Sedangkan...
Kita manusia ciptaan Allah,
Bernafas di udara yang sama,
Bila lemah Allah itu ada,
Bila derita Allah itu bersama,
Senang, susah, sedih, gembira...
Allah takkan lupa pada langkah kita.




WHEN U THINK THERE IS NO ONE TO TURN TO
REMEMBER 
ALLAH IS ALWAYS THERE FOR YOU.. ;)


p/s : i noe u r strong..u can faced it dear..
anda taktahu yang saya tahu.. ;(

2010-09-02

akal vs nafsu

selamat pagi dunia..

sekarang da pukul 2.50 a.m..tapi mata aku still celik lebih bulat dari biasa..
aku tengah pikir sesuatu yang pasti
otak aku kusut+serabut..
sekarang cuma ada 2 jalan je untuk aku..
aku sendiri yang kena tentukan..
antara akal dan nafsu..
jiwa aku keliru..
aku tataw apa lagi aku nak..
kekadang aku malu yang kt Atas nuh..
aku cuba lawan nafsu agar akal aku menang..
tapi akal aku sangat tipis dan nipis..
aku tanak nafsu aku menang..tanak..tanak..tanak..!!!!

Ya Allah..aku mohon petunjuk dariMu..bantulah aku.. ;'(

jalan mana satu neh nak pegi?? ;'(

p/s : susahnya bila 9 nafsu kuasai perempuan.. ;'(

2010-09-01

plastic surgery

i need plastic surgery pleaseeeee...
tolong la wahai bintik2 nakal jangan dok merayap sangat kt muka aku..
aku nk rayaaa la weyyyy...
OMG..i really2 need plastic surgery right now..
nk buang bintik2 noda di cerok muka..
nk hapuskan lemak2 tepu di badan...
huwaaaaa...x suka nya tengok muka kt cermin sekarang..
rasa macam tuttttttt...
ohhhh. xbek2..xmo kutuk diri sendiri..
tp da terkutuk..
nak kulit muka macam dulu..yang licin licau..
nk badan macam dulu gk..yang ringan dari biasa...ahaaa..

jom kita banding beza gambar dulu n skrg..


 (2009)
see..muka time neh mcm licin kan??walaupon hakikatnya mmg licin..haha..

2010
      jgn tgok jgn tgok..muka itam..wana kulit mcm keling..tak sekata..jerawat pnuh..pasepa jd lagu neh???

raya dah nk dekat..camna nk jumpa sanak saudara jauh di mata neh...adoiii..tak sanggup eden berhari raya dngan muka berbintik2 lagu neh..cek malu..uwaaaa..nk plastic surgery plzzzz..anyone..tolong support 2,3 ribu riban sket..haha.