2010-08-29

kenape ALLAH temukan kita dengan org yang salah

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA


notakaki:saya cuma copy n paste je utk ingatan diri sendiri..;)

terima kaseh semua

assalamualaikum dunia..;)

setelah menyepikan diri sekian lama baru kini terasa nk menaip sesuatu yang masih tidak pasti..
ohhhh..sebelum terlambat..walaupon dah terlambat kan..selamat berpuasa semua..jangan lupa banyakkan beribadah semuanya sebab bulan ini pahalanya semua berganda..saya juga tengah kejar mana yang dapat harap anda pon begitu.. ;)

to keluarga yang sentiasa di sisi, kawan-kawan rapat, kawan jauh dimata dekat dihati, kawan baik kawan tak baik; saya minta maaf kalau ada salah silap..kawankawan yang dekat tu, jangan mengada-ngada nak pura-pura lupa nak ajak pergi bazar atau buka sama2..saya sekarang berada di kampung halaman terchenta..harap anda semua prihatin.. ^_^

kepada housemates tersayang, thank you bersusah-payah kejut sahur, kejut subuh.. kejut pegi kelas..terima kasih juga selalu masakkan makanan yang sedap2 waktu berbuka.. sekejap saja kita dapat puasa bersama..apa2 pon terima kasih semua.. ;)

to awak semua, jangan nakal-nakal bulan puasa ni okayy.jangan skip teraweh ye macam budak tuh..dia memang seorang yang pemalas..tak boleh nak kata apa dah..huu..

2010-08-14

ramadhan


HAPPY FASTING
everyone!

semoga ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. as if this is my last ramadhan, i would like to take time to apologizes for everything that i did. for every single tears i brought to your eyes, hurt your feelings, talk behind your back or offended you in any ways. you may not like the way i treat you, but that's the best i can do.
take care dear readers ♥

2010-08-02

aku sakit

Aku sakit
Bila menatap matamu
Sedarku bahawa engkau bukan milikku

Aku sakit
Bila ku mengagumimu
Sedarku kau tak pernah mengagumi ku

Bangunkan aku dari tidur panjangku
Sedarkan aku dari mimpi tentangmu
Ku salah bila ku berharap padamu
Salah ku paksa kau tuk mengagumi ku

Kau tak tau perasaan ku
Dan ku tak mau kau tahu

Aku sakit
Jika kau tau hatiku
Kerna diriku tak bererti bagimu

Aku sakit
Bilakah kau sembuhkan aku
Tak mungkin, tak mungkin sungguh tidak mungkin


;(((((