2010-06-13

talam dua muka

"wei aku ada rahsia neh weh tp hang janji jangan bgtau sapa2 ok?.ni antara aku dengan hang ja"

"ok2 aku janji"
(tapi alih2, tak sampai SEJAM, berita tentang perkara RAHSIA tuh dah terdedah)

penah tak situasi ini berlaku kepada anda sekalian wahai rakyat jelata???

kalo tak penah korang memang da lucky one..
tp
aku penah!
dan selalu..selalu..selalu..
so sekarang aku memegang konsep:

semua org dalam dunia neh tak bleh dipercayai..semuanya penipu+hipokrit+talam dua muka..

memang la orang akan cakap bukan semua manusia hatinya macam tu..tapi manusia2 yang disekeliling aku memang begitu..hatinya sangat busuk+berulat..kekadang aku terasa hati aku makin kotor bila kawan dengan orang macam tuh..aku admit hati aku jugak semakin lama semakin terok..!

setakat sekarang, kadar keberkesanan ialah. 85%.


contoh:

scene 1
si A: weh aku ada rahsia. tp ang jgn bgtau org len ok!

si B: ok2. ang xkan xcaya kat aku. kata dh lama kawan

scene 2
si B: weh aku ada satu cerita. Si A cerita. tp ang janji jgn bgtau sesapa ok?

si C: ok2. aku seorg yg boleh dipercayai lah. dont worry.

scene 3
si C: weh, aku nak cerita satu benda. si B yg bgtau. tp ang jgn cerita kat sesapa lak. ok??? janji??

si d: ok. tadahal lah. janji!

mcm tuh lah seterus dan seterusnya..

moral of the story

jgn percaya sangat kat sesapa.
nk percaya boleh. kalo benda kecik2 ok. kalo benda besaq2, jgn harap lah even kawan baek sendiri..tengah baek memanglah simpan rahsia kita lepas gadoh mula la jadi mami jarum canang sana sini..paling aku tak leh terima tengah2 dok baik pon bley lagi dok bukak aib kita kt orang len..kalo sembang2 berdua ok la..ni skali dalam fesbuk pon bley dok bergosip lagi..macam aku bodo je tataw pape..
persoalannya..perlukan berbaik2 dengan orang macam tuh????


p/s:
aku ada time aku boleh percaya sgt.
tp kdg2 terlepas cakap gak.
mintak maap dunia akhirat kalo sesapa penah terkena..!

1 comment:

  1. sabarla bebanyak ea dik..manusia ni mmmg xlari dr sft munafik tu,tp kt sbg org yg berilmu,dan masih tau mejaga maruah,mesti kt xkn wt mcm diorg yg suka jaja aib org nih..akak pon rs hangen ngn org camni..geram la jgk sekali skala..

    ReplyDelete